Monday, May 17, 2010

kanak kanak ribena

dulu

bila pegi tadika,tunggu waktu rehat.ustazah jual aiskrim pastu mintak free.sambil mengelengkan kepala ustazah bagi.hmm bila la ustazah nk kaya mcm ni.

bila pagi selalu dtg sekolah agama lambat,nnt ustazah tnye : 'knape lambat? saya berkata : 'maaf ustazah rumah jauh." selamba je terus duduk.

bila tgh hari selalu x bwk buku amali.bila cikgu tnye., beg berat la cikgu.

setiap pg selalu x join study group kt tamek.alasan bangun lambat cikgu.

lepas tu bila teacher tnye mane tag english. saya jawab 'alamak dh rosak.saya termasuk dlm mesin basuh.

tu semua time tadika sekolah agama n sekolah rendah..bila dh sekolah menengah lain pulak cite die..

azwa mane keje math ? saya pun jawab : 'semalam saya xdtg la cikgu.lupe nk tnye kwn.

bila time lab sc : 'hari ni kite report : nnt sy buat "alamak test pad tertinggal.

cikgu saya ade meeting,cikgu ade perjumpaan,cikgu ade cikgu nk jumpe saya,cikgu ade spotcheck.

time add math,cikgu ajar saya g mkn kat kantin.

time bio lab saya buat2 dtg lmbt sekolah. 8.30 baru dtg.time ni xde org jage pagar so masuk je dgn xbersalah.dahla pengawas.isk3.

time sejarah selalu tido,xpun main handphone bwh meja.

org mkn kat kantin tp saya dan kawan2 buat party tupperware.mmg gile kuasa.

bila sakit baru pegi klinik skolah tp saya,bila nk lepak duduk dkt klinik.

bile time math : buat buat tinggal buku.cikgu tnye mane buku teks.nnt ckp alamak semalam sy buat homework pastu tinggal ats meja.

bila kene denda dgn cikgu,mintak excuse.alasan .cikgu, ade mesyuarat rumah sukan.

time agama kene gabung kelas , bila bosan,ustazah nk pegi tandas.

kalau mls nk pjk ,buat2 x pakai baju sukan.lps tu lepak kelas org lain.

kelas sendiri pontng,masuk kelas 5sc3 sebab diorg blja bahasa melayu * feveret subjek.


sekarang

saya rindu zaman sekolah.
rindu cikgu2 yg baik hati.
mereka yg garang mulut laser tp baik hati.

osssh~ sngt rindu mereka.nasib baik ade fb jd penghubung.



selamat hari guru utuk semua cikgu.jasa mu tiada galang ganti.terima kasih cikgu!

2 comments:

jari | jemari said...

hey! perkataan 'tamek' tu! dah lamaaaaa sangat x dengar! glad u made me remember tht back :)

wa said...

:) same la kita.tetibe teringt terus post.haha.
hehe