Tuesday, May 4, 2010

salah siapa.?

dalam minggu ni aku yakin semua orang ade bace pasal seorang pelajar ditembak mati oleh anggota polis.yes sangat menarik minat aku untuk komen.AMINULRASYID seorang budak berusia 15 tahun ditembak polis dalam satu serbuan di jalan raya.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Ajallepasminum/Article/

  • bagi aku kita xpatut salahkan polis.sebab die menjalankan tanggungjawab die.ok polis t pun tak tawu yg budak tu memandu.ok cube bayangkan bile polis biarkan je kereta tu lepas dari sekatan polis,orang ramai akan salahkan polis juga kan.memang tu bukan tindakan sewajarnya tapi dalam keadaan yang kita sendiri xtahu.mungkin polis tu terdesak melepaskan tembakan.

  • pihak keluarga yang kene tembak.mungkin die tak tawu budak ni bawak kereta secara senyap.dan dorg x expect pun aminulrasyid ni nak wat camni kan.

okla mungkin kisah ni adalah pengajaran tuk kedua-dua belah pihak dan kita semua.
untuk yg xde lesen jgnlah gatal2 nk memandu,peg amik lesen dulu.kalu dah jadi mcm ni sape yg susah.haish.xpasal2 jadi kes yg besar.semua pihak kene berhati2 dalam mengambil tindakan.rakyat Malaysia xperlu lah nak menunding jari kepada satu pihak.kita serahkan kat pengadilan.KEADILAN DI PIHAK YANG BENAR. :) peace no war

apa2pun takziah buat keluarga adik aminulrasyid .semoga roh dicucuri rahmat~


p/s : this my opinion.xde kene mengene dgn sape2...harap maklum

2 comments:

jun pyo/mbb said...

jadi bile wa mau ambik lesen? hee

wa said...

haha.jun pyo support boley..ngee