Thursday, May 20, 2010

si gadis kfc

  • hi..as u olls know hari ni hari pertama saya bekerja part time.well mengikut entry di atas.saya bekerja di kfc.:).ossh! gadis kfc la skarang .yehaa.lihat name tag di bawah :)
  • so hari ni start keje pukul 12 and habis kol 6 ptg.penat mmg pnt.lenguh kaki den ni berdiri.ok lets me story mory ape yg terjadi hari ni.
  • dtg2 tuh di beri punch card.then di ajar cara2 nk punch card.lepas tu melawat satu kfc.kfc ni ade 4 department.cashier,cook,back-up and clean service.ok saya telah ditugaskan di bawah department cashier.ade 2 senior yg tlg ajar,abg reza n kak fauziah.oke selepas melawat saya di ajar oleh abg reza,mcm mane nk kendalikan department ni.
  • first day ,so blaja yg simple2 la dulu.contohnya cara lipat paper box,dan belajar mengenal bahagian2 ayam dan sewaktu dgnnya.selepas tu,die aja camne nk clean mangkuk coleslaw dan mashed potato.after tht cop kfc punye resit.ni kerja sambilan time customer xder.ok selepas die ajar ,kak fauziah pule mengambil alih.akak ni ajar mcm mane nk sediakan menu yg diminta.most of order is snack plate.so saya buat byk snack plate hari ni.well,cara nk amik ais cara nk susun sos plate tray sudu semua la die ajar.
  • oh yeah cara nk amik staff menu pun die ajar.oke kt sini setiap staff diberi staff menu kalau kerja lebih 6 jam.ade 5 menu yg boleh pilih.so hari ni saya telah memilih menu 1 yg mengandungi air,colonel burger,ayam dan fries.tp x mkn pun.bg adik.haha rase nk muak tgk kfc. :)
  • ok lets introduce my new friends.oklah x ingt semua name but boleh la.ok ade dua supervisor which are miss syikin dan ibu or kak mormah.
  • cook department abg amir dan haizal.abg amir ni org plg byk menginterview aku.siap pekenakan aku.ade ke suh aku masuk cook department.mak aii..tidak!
  • back up department ade zuraya,kak nurul dan kak bariyyah.
  • csc ADE aunty loke yan dan liz.
  • rasenye setakat ni je lah.kisah hari pertama bekerja.nnt update lg.i admit tht i learn many new things today.n also had a fun for gain experience.thanks to them yg ramah tamah.
p/s: esok shift yg same 12tgh hari-6 ptg. tgn abg amir luka time tlg ketuk ais.sorry cause u trouble.patotla die tros lari pegi cook department.

No comments: